torsdag 30 juni 2011

Slutet på ett liv och början på ett nytt!

Jag har separerat!!! Läs: Blivit utslängd efter 22 års förhållande!

Jag har flyttat!!! Från fina Bromma till baktalade Tensta!

Den 1 maj sprack bubblan, sambon hade i hemlighet träffat en annan, något jag anat en längre tid, men hade så svårt att tro. Fick beskedet att 'dom trivdes så himla bra tillsammans' och att 'jag vill inte att vi bor ihop längre'!

En veritabel bomb, som raserade hela mitt liv.

Om separationen kunnat ske i någon sorts fredlig anda, med vuxna överenskommelser, hade det varit lättare för oss båda, men han ändrade helt plötsligt personlighet. Från den jovialiske, kramgoa, sociala person han alltid varit utåt, blev han en aggressiv, gapande, skrikande, anklagande och rosenrasande människa! Jag fick ta all skit för hans gamla försyndelser till och med! Helt obegripligt! Barnsliga hämndaktioner bara för att jävlas!

SKULD skapar tydligen personlighetsförändringar, för egentligen var det ju jag som borde rasat och skrikit och anklagat.

Nu är det över, jag har det bra för mej själv med katten! Fattigt och tomt på möbler - fick inte del av det vi skaffat tillsammans, sambolagen till trots - men mycket RIK på fantastiska vänner, som stöttat och peppat mej den här tuffa resan! Utan alla dom hade jag inte orkat, utan kollapsat totalt!

Min underbara familj och grannar och släkt (från Ängby och här i området), har varit mitt absolut bästa stöd, både mentalt och praktiskt! Och alla fantastiska nätvänner jag skaffat mej genom åren!

TACK TILL ER ALLA!

Nu har mitt nya liv börjat, ett liv i full frihet!!! En mycket märklig känsla, efter att ha varit morsa till en vuxen barnunge under så många år!

//Eva

Inga kommentarer: