måndag 3 november 2008

ÄNTLIGEN!!

Av en slump hamnade jag på www.filmweb.no och kunde där se att nu snart kommer Stieg Larssons första bok som film. Män som hatar kvinnor! Inte en svensk produktion, men det ser ju ut att vara bra skådespelare. Mikael Nyqvist som Mikael Blomqvist, bådar gott.
Noomi Rapace som Lisbeth Salander, säger mej inget, men av bilderna att döma stämmer det bra med min bild av den tuffa tjejen!

Stieg Larssons böcker är nog de bästa jag någonsin läst, åtminstone de mest fängslande. Den sommaren jag läste dom var alltid en bok som fastvuxen i handen. Jag sträckläste nästan dygnet runt!
Om du inte läst dom, rekommenderar jag ett besök hos www.adlibris.se där man kan köpa böcker till otroligt bra priser!

Som alltid har jag filmer som jag inte sett....kommer aldrig iväg på bio av någon märklig anledning. Mamma Mia ska jag förstås se, kanske t o m filmerna om Arn lockar mej, som inte är så mycket för action annars. Och så måste jag förstås se filmen om vampyren i Blackeberg, Låt den rätte komma in. Läser just nu boken, men som alltid är ju böckerna bättre än filmerna!

Låt oss nu bara hoppas att filmen kommer till Sverige samtidigt som i resten av Norden, för den SKA JAG SE!

/Eva

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad tycker du om boken då? Kanske inte har kommit så långt...!
Kram Sara (jag är hemma med Milla som är snorig, men ska till skolan i morgon.)

Eva sa...

Den verkar bra. Går du med och ser Mamma Mia nån kväll?
Kram mamma