torsdag 12 mars 2009

Datorer - I hate them!!!

Hej alla vänner som ev tittar in här.
Idag har jag drabbats av den elaka sjukan 'IT'stress', dvs det som händer med mej när min dator behagar krångla.


Det började med att USB-ingångarna på framsidan av chassit inte fungerade, och så plötlist gick inte DVD-spelaren/läsaren heller.

Fick en del goda råd av ett IT-proffs, men med min vanliga otur, gick allt i putten. Nej inte kraschade, men jag lyckades inte reparera som det var tänkt.

För att göra en lång berättelse lite kortare, slutade det med inköp av ny hårddisk för C:\, och då redan IT-stressen var på topp, strulade naturligtvis installationen på den nya disken hur mycket som helst. Men till slut, och med benäget bistånd från kompisen på distans, så installeras eländet för fullt just nu.

Sen hoppas jag kunna rädda viktiga filer från min gamla C:\, så allt ska vara frid och fröjd igen!
Men eftersom Murphys lag är med mej idag, så vågar jag inte hoppas för mycket.

Gjorde inte tillräckligt många backuper, eftersom jag var i den goda tron att det skulle gå som en dans.
Efter att ha formaterat en SATA-disk tidigare, borde jag ju veta hur det strular....ack ja, minnet bleknar snabbt!

Men nu känner jag mej lite duktig ändå. Har monterat den nya hårddisken själv, varit inne i BIOS och ändrat, och fått fart på eländet!

Hur många Ladies i min ålder fixar det månne???
Vill känna mej lite duktig;))

Ha det gott därute!
Kram Eva

Inga kommentarer: