fredag 27 februari 2009

Filmpremiär!

Ikväll har jag varit på bio, det var ett tag sedan sist, och då var det en barnfilm med barnbarnen.
Egentligen älskar jag att gå på bio.....'Film ska ses på bio'.....och det är märkvärdigt svårt att komma iväg, trots att vi har en egen liten Filmstad i Vällingby numera!

Lite dyrt är det förstås, men så härligt att sitta där i salongen, när ljuset släcks och alla tystnar, fulla av förväntningar!

Ikväll var det som sagt premiär minsann. Fastän något extra var det då inte. jo det var fullsatt!!
Sara och jag såg 'Män som hatar kvinnor' och jag blev inte ett dugg besviken.
Ofta blir man ju det när man 'läst boken' innan, men inte denna gång.
Det som saknades ur boken märktes knappt, för filmen var tät hela tiden. 2 timmar och 32 minuter! Och tiden bara flög iväg!

En verkligt sevärd film, både om du läst boken eller om du tyckte det var svårt att komma in i första boken och la den åt sidan.

Mikael Nyqvist
var toppen, liksom Noomi Rapace
Hon ÄR faktiskt Lisbet Salander! Och sen var ju filmen späckad med massor av andra bra svenska skådespelare!

Alla tre böckerna är ju filmade och ska komma på TV och DVD, men det är visst inte helt säkert om de två följande kommer som film på bio.Trist i så fall!

SE den!!! Det är dagens råd från mej!

Samtidigt säger jag GRATTIS till min 'lilla' dotter, som fyller 36 år i morgon! Lilla....*hahahaha*....Ja du vet ju själv hur svårt det är att inse att barnen växer iväg......gissar hur det är för mej!

STORT GRATTIS SARA!

Hoppas du får en trevlig födelsedag med många trevliga gäster och presenter!
Vi ses och hörs!

Kram mamma Eva

Inga kommentarer: