onsdag 11 februari 2009

Isig vinterpromenad och ny kamera


Isigt fotspår ©ED

Idag tänkte jag lura med mig dottern på en solig vinterpromenad runt Kyrksjön, men det var nog lika bra att vi inte gick båda, för den blev extremt kort.
Hela promenadvägen runt sjön var rena glansisen, med ett tunt lager nysnö över, så det var minst sagt lurigt! Jag hasade mej ner till första bryggan, tog några bilder och hasade tillbaka till bilen och tryggheten igen;) Hoppas stan sandar där snart, för det är en jättefin promenadslinga runt sjön! Tyst och stilla och vackert!

Kyrksjön ©ED

Många av dagens timmar har tillbringats i telefonkö, tänk att det ska vara så hopplöst att komma fram överallt. Massor med knappval, men lik förbaskat talar en vänlig röst om att man 'behåller sin plats i kön'. Men envis ger sig inte, så den arrogante läkaren jag var arg på igår, behöver inte träffa mej igen, jag har valt bort honom och fått en annan tid! Skönt!

Ikväll blir det en vända till stormarknaden, och sen händer väl inget mer roligt.
Jag fick en utmaning från min dotter, se hennes blogg, men jag kan inte anta den, eftersom jag inte har några bilder i den bemärkelsen i 'Mina bilder'. Dom förvaras tryggt och fint på en separat hårddisk med back up på en USB-disk! I värsta fall får jag väl fuska och ta från någon fotomapp istället;)

Den värsta ilskan från igår har lagt sig, men jag kommer alltid att uppröras över orättvisor, vare sig det är små inom fyra väggar, eller stora ute i världen!

Jag har köpt mej en ny liten kamera faktiskt. Min gamla Nikon Coolpix med 6 år på nacken är så slö, så motiven hinner rymma flera ggr om innan kameran tänkt klart. Det är praktiskt med en liten en som får plats i fickan ibland. Så jag blev otrogen Nikon för första gången i mitt liv, och köpte den som fotografen i affären rekommenderade, en Lumix med Leicaglugg!
Första försöket blev inte så dumt, eller hur?
Lev väl!
Kram Eva



Inga kommentarer: