torsdag 5 februari 2009

Dagsläget

Nu var det en stund sedan sist, men mycket har hänt under tiden.
1. Vi har fått Mustangen såld och det känns toppen. Visserligen fick vi pruta lite mer, men nu är tre månaders oro över för det. Härligt!

2. Hasse har äntligen fått gjort sin käkoperation. Den 20/1 skjutsade jag in honom till KS och dan efter hämtade jag hem honom. Han repade sig snabbt tycker jag, och är nästan sitt gamla vanliga jag! Dvs temperamentet är det inget fel på.....*S* Vid efterkontrollen en vecka senare fick vi också beskedet att Cystan var godartad. Ännu en oro borta!

3. Barnbarnen är friska efter varsin omgång vinterförkylning och dessutom en vända vinterkräkan. Milla blev så sjuk i helgen, så hon fick åka ambulans till Astrid Lindgren i lördags. Ungen helt enkelt tuppade av, kroppen stängde av och sa ifrån att den ville ligga. Men det var väldigt oroligt hela helgen! Allt som hände Emmy för snart ett år sedan rullade upp på minnets biografduk igen. Men hon fick komma hem samma kväll och efter en dags sängläge var hon OK igen. Lite trött, men bra! Två dagar hemma från skolan, gjorde förhoppningsvis lite mer arbete i tillfrisknandet.

4. Kören är igång igen och vi ser fram emot en spännande vår med bl a en Körhelg på Barnens Ö i april!

5. Magda fortsätter banta och jag tror det börjar synas lite resultat, men sover man 14 timmar per dygn som en gammal katt gör, går det inte åt många kalorier inte!

6. Själv bantar jag inte men försöker komma ut på lite sköna promenader varje dag, alltid med kameran som kompis förstås!
Mycket datortid går åt till både Körens olika pyssel och till en fortsättningskurs i VBScript. (Visual Basic Script) Svårt men kul när en eller annan tioöring trillar ner.

Annars knallar det mesta på som vanligt. Jag börjar längta ut i trädgården, men det dröjer ju länge än!

Vi har haft lite snö en tid, liiiite, och minusgrader. Inte så många, men kylan här är ju så förbaskat rå att man fryser lilla baken av sig ändå! Skulle ha frostat av frysen under någon svinkall dag, men det kom alltid något emellan;) Men det lär väl bli fler tillfällen gissar jag!

Nu ska jag försöka skärpa mej och skriva lite oftare igen!

Kram Eva




Inga kommentarer: