lördag 21 februari 2009

Storfrämmande



























Kan man bjuda en kock på hembakade sockerkringlor? Nåja, man tager vad man haver och brygger gott kaffe till, så slinker det nog ner!
Idag fick jag leverans av min nya blixt, och jag är sååå glad. Transportören är kocken, som dessutom är min bästa väninnas äldste son. Det är inte ofta vi ses numera, men jag lyckades bjuda över honom med familj på en fika och samtidigt lura hit min egen dotter med familj. Björn och Sara (och Björns syskon) var de bästa kompisar när dom var små, och våra familjer umgicks mycket och ofta, men med åren går man olika vägar, och träffas nästan aldrig. Nu fick deras barn också träffas, och det känns lite extra roligt.

Ungarna hittade nog varandra, och vi vuxna hade en väldigt trevlig pratstund....som blev ett par timmar.
Ni är varmt välkomna åter, Björn o Petra! Det var verkligen roligt att träffa er allihop!

Fast sockerkringlorna blev aldrig provsmakade av kocken, men det var nog lika bra, för jag tycker dom blev torra och lite trista. Inte alls som dom man köper i affären. Men nu har jag provat!

Sen blev Sara med familj kvar på mat innan dom ilade iväg till nästa ställe.

På köpet fick jag huset städat, och det behövdes som vanligt, eftersom dammråttorna förökar sig friskt.

Nu tar vi kväll och laddar inför morgonens lilla konsert med kören!

Kram Eva

Inga kommentarer: