tisdag 14 april 2009

Våren äntligen här också.....






















































Äntligen har våren hittat hit också. Hela påskhelgen har varit fantastisk och jag har som vanligt slitit som ett djur i tron att vintern kommer tillbaka i morgon;)

Lär mej visst aldrig dra i handbromsen, så det kostar.....

Men Julrosorna dolde knoppar och blomma under alla dom torra höstlöven, och det var en trevlig överraskning. Trodde inte dom skulle komma tillbaka. Köpte dom ju förra året, så jag har ingen erfarenhet!

Pionerna tittar upp med små röda 'sparrisar' lite här och där, och det är härligt!

Än så länge har jag inte klippt rosorna, björkarna har ju inte musöron ännu, men snart kan jag inte hålla mej!

Mina lavendelruskor är kortsnaggade, vilket behövdes, för dom tog nästan helt över rabatten mot gatan!

Jag är så glad att Sara med familj äntligen fått njuta sol och bad (se Saras nya blogg). Det är dom värda!

Jag hoppas alla haft en skön påsk, med lagom mycket äckligt godis......läste i tidningen häromdagen.....bläääää.....inte ens choklad är lovligt längre!
Men jag försöker vara medveten, så gott det nu går!

Äggen har blivit tillåtna igen, och det är ju bra. Jisses, lite av allt är nog bäst ändå;)

Nu är det snart dags för kvällens 'clou'......M*A*S*H med flera hundra avsnitt från det glada 70-talet, men trots att det skildrar och driver med jänkarnas inblandning i Koreakriget, så känns serien inte sunkig, utan brännande aktuell. Det är skickligt!!! Och den är rolig!! Ett gott skratt innan huvudet träffar kudden, det är nyttigt det!

Kram Eva

1 kommentar:

Nunne sa...

I dag tisdag är det sannerligen ingen vår. Det är svinkallt här.

Kram Gun