lördag 4 april 2009

Våren är här!

Äntligen har våren hittat hit till Stockholm också. Vi har haft några helt ljuvliga dagar, men oturligt nog åkte jag på en släng av magsjuka så igår höll jag mej mest inne och kikade ut och planerade vad jag skulle göra idag!
Magsjuka förresten, det var nog snarare en 'psyk-reaktion'. Vi har haft ett litet helvete här hemma sista månaderna med problem på H:s jobb.
Allt kulminerade i torsdags då han - med mej som bisittare faktiskt - fick en vettig uppgörelse och kunde gå hem på dagen.

Så nu har jag en heltidspankis här hemma, hur nu det ska gå. Tur att han har sina intressen, och inte svansar mej runt benen hela tiden............men det är nog lite inkörningstid. Han har ju tränat på måndagarna (deltid) i ett år, men nu är det alla dagar!

Och bäst av allt, inget mer tjafs om jobbet! Det har tärt på mej också, så det blev liksom att proppen gick ur i torsdagskväll/natt....*S*

Idag har Sara och flickorna varit här, och sen kom även Thomas och vi har njutit vårsol och frisk luft!
Vi avslutade dagen med en smaskig hemlagad Lasagne!!

Jag har högtryckstvättat altanen och uteplatsen och oljat den senare. Så nu kan vi sätta ut trädgårdsmöblemanget! Härligt!

Koltrasten sjunger hela nätterna och bofinken kvittrar i snåren! Äntligen VÅR!
Som jag längtat denna sega, råa, kalla vinter!

Visst kan det komma snö ännu, men so what.......vi har fått alla bra vårtecken, så jag gläder mej verkligen!

Kramar från Eva
PS Tulpanen på bilden + ett antal till, fick jag av kören på årsmötet. Helt otroliga tulpaner, på lök, från Tulpanens Hus i Åkeshov! Små konstverk, varje enskild blomma!


Inga kommentarer: