måndag 14 september 2009

Måndag igen......

Så var det måndag igen, veckorna rullar på och det börjar faktiskt kännas lite höst!

Igår var vi med finbilen till Taxinge Slott. Det var en träff för s k PonyCars, dvs små amerikanare. Och där snikade vi oss in. Det var Mustangklubben som stod för arrangemanget, som var trevligt, även om vädret kunde varit bättre. När vi gick en tipspromenad neråt sjön blåste det nordanvindar, och sen var det skönt att söka upp solen framför slottet igen.

Många bilar var det, men jag har inte hunnit gå igenom mina foton ännu, för jag blev fruktansvärt magsjuk när jag kom hem. Misstänker nästan den smaskiga bakelsen! För annars åt Hasse och jag samma saker och han mådde utmärkt.
Fy det var det värsta jag varit med om! Sov mellan rundorna till toa, och i morse hade jag tappat mer än 2 kg. Är väl mest vätska antar jag;)
Mår bra idag igen, men man blir ju lite sliten liksom!

Går på sparlåga idag, så jag ska kunna gå och sjunga ikväll!

Helgen förflöt i familjens tecken annars. I lördags var både ex och dotter med familj här på middag.
Äpplena är snart mogna för mustning. Det står ett gäng korgar och väntar på transport ut till Ekerö någon dag i veckan! Men det är mycket kvar på träden ännu. Vi får kanske åka i omgångar! Åh vad gott det ska bli!

Det blev mest bara bladder idag, mest för att uppdatera, om någon undrar.....*S*

Bilder från Taxinge kommer;)

//Eva

Inga kommentarer: