onsdag 16 december 2009

Blockflöjtkonsert! + Trevlig dag!

Så har mormor varit på avslutning på Blockflöjten i Stockholms Kulturskola. Emmy har gått där 2 eller 3 terminer nu, och tycker det är så kul. Sånt ska uppmuntras. All musik är viktig!!! Bara det är roligt!
Dom var så duktiga allihop. Finast låter nog ändå alt- och tenorflöjterna med sitt mjuka lite fylligare ljud. Men dom är nog svårare att spela på gissar jag!

Unga damen är djupt koncentrerad!!!

Tyvärr berättade 'fröken' att Kulturskolans verksamhet åter igen är hotad av nedskärningar! Det är för jäkligt. Funderar skarpt på att starta en protestgrupp på Facebook faktiskt! De flesta politiker hänger visst med där ändå!

Men spara på kultur och barn bara, det går bra! Huvudsaken är att ett antal högavlönade får ännu lägre skatt!!! Jag blir så rosenrasande faktiskt!

Jag har inte fått några skattesäkningar eftersom jag tillhör de TÄRANDE, men jag betalar gärna en sudd så att ungarna får del av det fantastiska med att utöva någon sorts musik.....eller dans eller annan kultur för den delen!

För övrigt förgylls denna dag av att min älskade dotter klarat både teoriprov och uppkörning - i eländig snöstorm på Hälsingevägarna - vilket kan göra vilken morsa hur stolt som helst!

GRATTIS IGEN ÄLSKLING!!!



Inga kommentarer: