söndag 11 april 2010

Effektiv helg.....

Det har varit en händelserik helg, ja hela veckan egentligen.
Fullt hus här nästan varje dag, först med barnbarn och sen med mina bästa vänner från Hälsingland!

Fredag middag kom Gun & Gösta och vi åt och drack lite gott innan vi kojade på olika ställen i huset. Morgonpigga Gun hade inte vågat gå upp och slå på min dator och kom inte in i Hasses, eftersom han har lösenord;) Stackars Nunne!

Efter frukost gav dom sig iväg, och längre fram på dagen återförenades vi hos deras yngste son, som hade den goda smaken att anlända till denna planet precis på Guns 35-årsdag!
Det skulle alltså firas dubbla födelsedagar i lördags, arrangerat av bröderna Dolk!

Jättegod mat från Nygård och massor med släkt och vänner.
Jag har ju umgåtts med Guns vänner o familj sedan vi var tonåringar, så det var många bekantingar som dök upp. För att inte tala om alla småttingar, som skulle puzzlas ihop med rätt föräldrar. Tur att det finns så många dominanta släktdrag så gissningarna gick lättare!

Kvällen övergick så småningom i renodlat 30-årskalas, men då hade vi gamlingar dragit oss tillbaka och satt och halvsov framför Milleniumserien! Mätta och belåtna efter en liten Skink- och ostpaj som vickning!

I morse rullade Hälsingegästerna hemåt igen, och här var det arbetsplikt!
Ni som till äventyrs besöker min blogg minns kanske den här bilden?
Det kvaddade skärmtaket, kvällen när snön från taket bestämde sig för att dundra ner!
Det var ju inte så kul!

Idag har herrn i huset med benäget bistånd av undertecknad, fått till ett nytt och flott skärmtak.
Solen tittade fram på förmiddagen, och vi njöt verkligen av att vara ute denna härliga vårsöndag!
Tyvärr var helgen i övrigt gråruggig och blåsig, men nu tror jag mer och mer på VÅREN!

Nu tänker jag vara lat resten av kvällen......

//Eva

Inga kommentarer: