torsdag 13 maj 2010

Tisdag 13 maj 2010


Hoppsan, vad är det som hänger i mitt äppelträd??
Jo, en alldeles vanlig 10-åring som älskar att klänga och klättra;)

Och grönskan kommer, mer och mer. Lite regn som vi haft, och nu varmare dagar, är en fin grogrund för den skira och vackra vårgrönskan.
I bakgrunden Ängby slott!

Och småfåglarna trivs, dom får fortfarande mat av mej, och nu är det dags för påfyllning igen.
Men det är så trevligt med dessa kvittrande, flaxande små kompisar!

Hoppmattesäsongen är här igen, och grannens stora matta utnyttjas ofta av mina två barnbarn.
Här är det Milla som fått 'flygfrisyr'!

Och Emmys hår flyger ännu värre, härligt!

Idag har jag satt ut mina såbyttor, i plastväxthus visserligen, för säkerhets skull.
Dom har växt sakta på grund av alla kalla nätter, men nu har jag börjat skola om och då ska det väl sätta fart.
En liten drivbänk har jag också fixat till av spillvirke, och där har jag sått lite rädisor, sallad och morötter. Varmt och gott är det där!

Och trasten håller sin fantastiska konsert, varje kväll, så nog är det vår alltid!
//Eva
Välkommen till min Bilblogg också!




1 kommentar:

Karin Evby sa...

Härligt att du matar fåglarna fortfarande!
Du har jättefina bilder på både barnbarn och natur.
Kram Karin