fredag 11 juni 2010

Sommaren är här.....tror jag;)

Tittut!!
Sitter här och spanar........

Måste ju ha koll på grönsakslandet, där bondbönorna just gått i blom;)

Eller den mulliga pionknoppen, som slår ut vilken dag som helst!

En riktigt luden knopp som kommer att bli väldigt grann!

Nämligen en Jättevallmo (utan namn tyvärr) men ser ut som
något ur Alice i Underlandet!

(Om någon vet namnet blir jag glad för en rad!)

Trädpionens inre visar sig mot slutet av blomningen, men den höll en hel vecka!
Imponerande! Tyvärr ganska lessen idag efter en hel dags regnande, men den doftade underbart!

I år saknar jag fjärilar och humlor. Har bara sett ett fåtal.
Nu har jag planterat doftande Salvia och en gul Hemerocallis "Stella de Oro"
(borde betyda Guldstjärna om jag dammar av mina latinkunskaper) - en daglilja!

Insekterna lär ska gilla gult, så nu finns det också doftande gula citronskivor i ett fat med vatten!
Kanske jag får blom på den hårt beskurna Fjärilsbusken också.....Då kommer fjärilarna, det vet jag! Men än så länge är det väldigt tomt!


Sommarlovet har börjat .......hoppas vädret blir bättre, regn behövs, men är inte kul för ungarna när dom äntligen fått sitt efterlängtade sommarlov!

//Eva


1 kommentar:

Caja: sa...

Vilka vackra bilder Eva, helt underbara blommor mm....Här i Skåne regnar det som bara attan men vi hoppas och tror att sommaren finns runt hörnet. /caja