fredag 10 oktober 2008

Fredag 10 oktober 2008

Jag matar småfåglarna för fullt, i förhoppning om att kanske mer sällsynta små gäster ska dyka upp. Det finns ju domherrar här, men aldrig hos mej!
Däremot är nötväckan stadig gäst, men är så himla rädd för mej, så hon fastnar aldrig på bild!
Talgoxar, Blåmesar, Gråsparvar, Pilfinkar (vem kan skillnaden?) och så dom stora skatorna förstås, som gör allt dom kan för att sabotera mina matningsförsök.
Talgbollar kan jag glömma, dom snor hela och flaxar iväg med dom!

Ikväll ska Emmy och jag gå på Globen! När hon fyllde 9 fick hon biljetter i present till High School Musical on Ice, och i presenten ingick att mormor följer med;) Men det ska bli roligt!
Ungen är helt absorberad av dessa filmer, skivor och alla tillbehör. Disney har lyckats än en gång förstås! Bäst ta med plånboken ikväll, för jag gissar att det finns frestelser;)

Allt för idag!
Eva

2 kommentarer:

Nunne sa...

Det finns hållare för talgbollar med nät utanpå. Jättebra. Då får skator och nötskrikor tji. Men du kanske inte har nötskrikor i Ängby?
Kram Gun

Eva sa...

Tack för tipset!
Nej inte Nötskrikor, inte just nu iaf. Men Skator, inkl bloggerskan;)
Och dom anfaller även korgen med nötter så klart, men jag kan inte riktigt avsky dom. Tycker dom är vackra, dom också!

/Eva