tisdag 28 oktober 2008

Tisdag 28 oktober


En osedvanligt ruggig, blöt och grå dag.
Frost inatt men på morgonen kämpade solen för att tränga igenom allt det grå, men gråheten segrade. Och fullföljde med regn!
Till råga på allt var det en tandläkardag, och det är aldrig soliga dagar.
Men besöket gick bra, som det ju alltid gör, trots att jag varvar upp till max i förväg. Varje gång!!! Och ändå vet jag ju!

Bedövningen satt i minst 6 timmar som alltid, men jag har inte ont. Det är huvudsaken!
Nästa gång ska den lilla bryggan på plats, som kostar mej en halv förmögenhet! Ack ja!

Det var dagens gnäll!

I morgon får jag dambesök! Två små damer, 7 och 9 år gamla, har beställt 'övernattning hos mormor' och vem kan väl motstå det. Men först måste jag jaga bort alla hybelkaniner, som bosatt sig under soffor och bord!

Sen får dom bestämma middag och så har vi myskväll tillsammans. Det är så gott!
Tänkte fresta med våfflor också, vi får väl se om det kanske blir torsdagslunch!

Nu har alla löv ramlat av (nästan) men en och annan vissen blomma finns kvar i rabatterna, och till och med en sådan kan ju vara vacker!


Sista svängen ut med soppåsen och kunde konstaterade att det krasade och frasade i gräset redan kl 22. Så det lär bli Stockholms första morgonhalka i morgonbitti!!!! Stor kalabalik, vem kunde väl ana?? Som alltid!

Godnatt från Eva


Inga kommentarer: