fredag 22 maj 2009

Flickor, fåglar & flykt.....

Flickor först;) Emmy & Milla har varit hos oss i tre dagar och två nätter, medan mor och far förlustat sig på böljan den blå. Men nu är dom hemma med lite välförtjänt huvudvärk, och det är tomt i huset här igen! Vi har haft mysigt som vanligt!
Här sitter dom och utforskar sina telefoner, eller är det så att storasyster undervisar....? *S*

Så över till fåglar! Vi tog en promenad runt Råcksta Träsk efter maten igår och hade turen att ramla rakt in i barnkamrarna. Det pep och prasslade överallt, mest gräsänder men också en Canadagåsfamilj med 3 ungar. Fullt med ulltussar överallt! Och väldigt ilskna pappor!
Idag gick jag dit igen och fick några bättre bilder på familjen!


Den här pappan blev också förbannad på mej, tyckte väl jag var för närgången, så han klev hotfullt upp ur vattnet och fräste som den värsta svan. Jag backade villigt, för näbben var ganska imponerande!


Inte lätt att vara liten inte.....


....och stranden är slipprig och hal....


Pappa Gräsand var förfärligt närgången igår, men visst är han grann!


Sista F-et fick stå för flykt.......*S* Tänkte fly hemifrån första veckan i juni och åka upp och våldgästa mina bästa vänner i Ljusdal!
Igår när jag ringde och gratulerade en annan gemensam bekanting däruppe, fick jag höra att ryktet hunnit dit före mej, för Uno hade mött Gösta så dom visste minsann att jag var på väg...*S* Känner mej nästan lite betydelsefull! Men det är så himla kul att åka upp dit nån gång varje år. Känns som att åka hem på något sätt!

31 maj ska vi vara med på något som heter Prins Bertil Memorial på Gärdet, men sen är jag ledig. Behöver inte vara hemma förrän den 9 juni! Då är det skolavslutning, och det vill jag då inte missa. Har klantat mej och bokat in en tandläkartid samma morgon, men det ska jag försöka boka om!

Jag har iaf för avsikt att hälsa på både här och där, så huka er gubbar och gummor, och fly hemmet om ni vill klara er undan....*S*

Kram Eva




5 kommentarer:

Nunne sa...

Vilka fina bilder du har tagit. Helt otroligt.

Kram gun

Sara sa...

Håller med Gun! Vad söta de är små dunbollarna!! :)

Eva sa...

Tack Sara o Gun.
Sara, ta med dej tjejerna på en tidig kvällspromenad och se dom själv. Flickorna vet var dom bor;)
Kram mamma

Nunne sa...

Hur mycket är klockan på din blogg???

Eva sa...

Ajdå, vintertid fortfarande, ska försöka fixa till det;)

Tack för uppmärksamheten;)
Kram Eva