onsdag 13 maj 2009

Jodå, jag är här.....


......men har tappat gnistan lite.
Har åkt på en muskelinflammation i höfterna (troligen är det så) och har haft så jäkla ont och grinigt sista veckorna att lusten för det mesta gått upp i rök!

Har varit till Dr, sjukgymnast, röntgat, fått ordinationer, skött mej och fick ett par bra dagar.
Och vad gör kloka Eva då, jo hon 'gör' en massa saker, och så är man tillbaka igen! Jag är väl en idiot, men avskyr att vara passiv!

Har också en drivande karl hemma, som inte lyfter ett finger för annat än sina egna intressen, så under tiden känns det som allt gror igen här hemma! Trivs inte, kan jag ju säga!

Men med en dåres envishet, har jag bestämt mej för att detta ska bli bra, förr eller senare, helst förr, och då kanske lusten att blogga också återkommer.

Fotograferandet har också minimerats, men jag fick en fin bild på husets härskarinna häromdagen, så se här så fin hon är, vår lilla Lady, trots sitt snart 12 åriga kattliv!
Solen skiner därute, så jag ska åtminstone gå ut och njuta solen lite!
Ha det gott alla vänner, om nu någon läser min lilla fåniga blogg;)
Kram Eva


3 kommentarer:

Nunne sa...

Du kan väl alltid styra kosan norrut!

Eva sa...

Hemskt gärna, vill bara bli lite bättre!!!
Juni kanske?
Är på rymningshumör;))
Puss Eva

Sara sa...

Jag brukar läsa här.... Fast jag är oxå dålig på att uppdatera. Men nu finns det en liten utmaning på min blogg. Lite skoj tidsfördriv.
KRam Sara