söndag 7 juni 2009

Dags att börja packa....

ihop sina pinaler nu. I morgon styr jag kosan hemåt igen efter en skön och slapp vecka med goda vänner.
Vi har ätit så gott hela veckan, så jag törs väl inte ställa mej på vågen när jag kommer hem;)
Idag har jag varit och handlat 'krafs' på Dollarstore, en institution som visst bara finns här norröver. Allt kostar 10 eller 20 kronor, så det finns många frestelser.

Bilen är tankad och det mesta av mina utspridda delar är hopsamlade, men jag glömmer säkert något ändå!

Det har varit skönt med ett litet brake i tillvaron, lite distans till allt hemma, men det kan inte hjälpas att hur kul det än är att åka iväg, så är det alltid skönt att komma hem också. Man är väl kräfta och hemkär!

Trist att det varit så kyligt och blött, men man kan ju inte få allt här i världen.

På tisdag ska jag gå på flickornas skolavslutning. Det gäller att passa på medan man får. Snart är dom väl så stora att dom suckar och stönar om 'mormor ska komma'....*S* Men jag tror det dröjer lite än faktiskt!

Nu ska det ju bli bättre väder häruppe också, så jag får bära hundhuvudet för skitvädret här.....hahahahaha! Men jag är rätt glad att det inte varit samma värme som förra helgen, för det var lite för mycket på en gång!

Om någon som läser detta har ett tips på en studentpresent till en kille (granne och punkare!!) så är jag evigt tacksam. Vi är bjudna på mottagning på onsdag, och jag har inte en susning om vad man ska hitta på. Känner tyvärr inte föremålet så himla väl heller..........

Varför är det alltid lättare att köpa presenter till tjejer???

Tack Gun och Gösta för en avkopplande vecka. Jag har varit ruskigt lat, så jag är laddad för att komma hem och städa, för det lär INTE vara gjort;))

Kram Eva

Inga kommentarer: