onsdag 3 juni 2009

Hälsingehälsningar

Ja nu är jag framme, kom hit igår eftermiddag efter en ganska regnig uppresa. Efter Gävle slutade det värsta regnet.
Stannade i Tönnebro för att äta en försenad lunch, men fy så dåligt det blivit där. Fick vänta på maten i 25 minuter, stekt fisk, och sen var den stackars firren totalt misshandlad. Dyrt och inte speciellt gott!
På kvällen blev det mest snack, TV och god mat.
Idag tog Gun och jag en tur till Järvsö. Vi tittade till i Skriksvik och det kändes så jäkla vemodigt med det tomma huset. Det blir snabbt vildvuxet. Jag avskyr öde hus, det är så himla sorgligt!

Sen tittade vi in på Lill-Babs Café, där allt var à la LillBabs! Inte så väldigt imponerande precis!

Vidare till Lena Linderholms lilla butik där jag faktiskt köpte en äggkopp och ett par fina kort. Fick också höra att såna butiker finns lite varstans i landet, så där rök den illusionen också!

I morgon ska jag ta kontakt med Ewa B och höra om vi kan ta en tjejfika på 'stan' eller nåt.
Fick också höra att Roffe M från Bäckan, gärna ville träffa mej, så jag ska försöka ta kontakt med honom också! Det ska bli roligt!

Nu vankas snart mat, stekt fläsk med löksås, mums mums!

/Eva

Inga kommentarer: