fredag 5 juni 2009

Tiden rinner iväg....

Redan torsdag, och den är snart slut den också!

Igår tog vi oss en tur upp till vackra Milsjön och goa Birgitta och Uno som bjöd på världens godaste svampsoppa med vitlökstoast till lunch. Jätttegott och mysigt som alltid när man hälsar på hos dom.
Alltid öppna famnen, hur mycket dom än har att göra, även när fräckisar som jag 'bjuder in' mej.

Men det är ju inte så himla ofta jag är här uppe, och jag vill ju så gärna träffa alla gamla härliga kompisar. Vi har ju bevars, bara ett liv!

Till efterrätt fick vi hemlagad ÄKTA ostkaka, dvs modell Järvsö som är så gott så man alltid föräter sig. Nu SKA jag göra ostkaka när jag kommer hem. Sara har tjatat och tjatat, men nu ska det bli av (du får gärna hjälpa till gumman!).

Efter flera timmar däruppe, rullade vi hemåt, proppmätta och orkade inte vare sig laga eller äta någon middag, så det blev kräm och mjölk. Inte illa det heller!

Sen blev det slapparkväll framför TVn och första kvällen jag orkade hålla mej vaken till och med M*A*S*H. Har varit dödstrött sen jag kom hit. Luftombytet tar tydligen!

Idag har vi varit till Lenas grav, satte lite fina blommor och sen uträttade vi lite ärenden.
På eftermiddagen träffades jag, Gun och Ewa B för en tjejfika på Finess, med kaffe och smaskig kaka! Det var gott att träffa Ewa också, hon har minsann inte haft det så lätt hon heller. Men alltid detta härliga humör och positiva inställning. Man mår gott av att träffa såna människor!

Nu har jag till och med sovit lite middag, dvs slocknade efter maten - stekt salt sill med löksås, mums - och så är den här dagen snart slut också.

I morgon är det Nationaldagen, har inte riktigt vant mej vid begreppet, men vi ska väl se vad dom hittar på här på bygden!

//Eva

1 kommentar:

Sara sa...

Klaret jag hjälper till, om jag får en bit så klart! :) Det är ju det godaste som finns!!

Krama alla från mig!