tisdag 9 mars 2010

Kan det vara VÅREN......?


Titta vad jag hittade mot söderväggen?
Snön ligger fortfarande halvmeterdjup och hårt packad framför, så jag fick lägga mej i snödrivan från sidan för att överhuvudtaget få en bild. Men vad gör man väl inte för ett Vårtecken?
Härligt! Krokus tror jag, men vet inte säkert!


Och igår kväll hörde jag koltrastens ljuva toner från dungen, just när solen var på väg ner!
Man blir så himla glad!!! Nu ska han sjunga för oss i flera månader, visst är det ljuvligt!

Men snön ligger djup och hård på hela tomten ännu.
Gick över 'gräsmattan' idag och skaren bar faktiskt! Kändes lite svajigt ändå.
Rätt som det är kan man ju djupdyka i snön;)

Jag kom på att det vinterstängda fågelbadet kunde bli ett perfekt fruktbord för alla fåglar som inte klarar att hänga och dingla för att få mat, starar och trastar, så nu är det dukat!
Och råttorna kan inte klättra upp, alldeles för halt;) Annars är det mest garagejobb just nu, och det finns på bilbloggen. Det går framåt (jag är mest handräckning, men har en och annan god idé faktiskt) och dokumenterar och bloggar;)

Börjar nästan längta efter en liten vårtur...........*S*

//Eva

Inga kommentarer: