tisdag 2 mars 2010

Vintern håller i sig


Efter några blida dagar med takdropp och snö som rasade ner från taken, smällde det till igen. Minusgrader och mera snö.

Usch vad jag är less nu. Trastarna samlas vid äpplena jag satt ut, och jag bara väntar på att få höra dom sjunga......DÅ är det vår!Men prognosen ser dyster ut, mera snö och mera kyla kommer visst!

Under tiden har T-birden fått vara hos bildoktorn ett tag, dock inte Bosse Bildoktor, utan vår vän Lämmel Calle, som med handräckning från Hasse, nu sett till att alla rostiga delar i golvet bytts ut.
Tur vi har dej Calle!!!
Tre hela dagar och kvällar gick åt, och gubben blev lite sliten faktiskt;) Inte van att jobba hårt och länge så där numera!
Mer om renoveringen finns på Evas Bilblogg om du är intresserad!

I söndags fyllde dotra 37 år, det är helt sanslöst vad tiden går. Minns som igår när jag kom hem med det lilla knytet!! Och glömde handväskan på biltaket när vi åkter från BB, men en snäll medtrafikant såg eländet och räddade mej!
Ja då var man både ung och vacker....tja, kanske inte just den dagen..... numera är man möjligtvis och!

Överväger om det kan vara dags att börja så lite fröer inomhus, men det tar emot när man tittar ut genom fönstret faktiskt!

Undrar om någon i dessa Facebooktider har tid att läsa en blogg;))
Vi får väl se, jag fick iallafall prata av mej lite;)

Kram Eva


1 kommentar:

Nunne sa...

Du är duktig du! Har varken lust eller ork nu med bloggen.
Kram Nunne