fredag 19 mars 2010

Snösmältning och änglavakt


Igår kväll släppte snön sitt grepp om taket, alltså hustaket! Rakt ner på skärmtaket!
Precis som jag kommit hem och parkerat min bil i hörnet längst in på bilden.
Då dånade det som om åskan gick och jag höll på att hoppa ur skorna och nästan ödelägga......ja ni vet;)
Tittade upp och såg snömassorna på skärmtaket. Hjärtat dansade schottis och jag halkade in för att hämta extranyckel och mobiltelefon. Hasses bil stod nämligen under skärmtaket och det buktade betänkligt. Regelverket var knäckt på flera ställen och snön låg där den låg. Snö förresten, is kallas det för i det här tillståndet!

Smög in i bilen och tryckte på gasen och körde upp på gatan! Puh!! Det gick.Lite änglavakt! Tänk om taket brustit och allt rasat ner på bilen! Och så flytta min egen bil, så inte den fick en släng av sleven när resten kommer nerrasande!

Någon timme senare kom Hasse hem och han och en kompis satte provisoriska stöttor, för vi såg ju vad som låg kvar på taket.
Här ser man lite av det som knäckts!

Vaknade av mera dunder och brak vid 6-tiden i morse och från balkongen såg jag detta!
Tänk om bilen stått kvar!!!
Här väntar mera faror, så Hasse var snabbt ute för att haka ner skärmtaket och försöka röja undan!

Här hänger en stor iskoka också, hotfullt!!!Det blev verkligen morgonjobb idag!!!
Nu ska T-birden hem, så det vill till att det inte ligger en massa vassa spikar och skruvar i garagenedfarten!

Läs mer om bilen här!

//Eva









2 kommentarer:

Anonym sa...

ooops! Ni får väl säga till om Tompa ska gå upp på taket och skotta ner snön! :)

Eva sa...

Hej Anonym;)
Det sista är på väg ner nu, men tack ändå!
Kram mams