onsdag 3 september 2008

Dags ställa kosan hemåt

Så var det dags att stuva ner allt pick och pack i väskorna igen och dra hemöver.
I morgon förmiddag drar jag söderöver igen, men ska mellanlanda i Milsjön och hälsa på Birgitta en snabbis också! Inte oftare jag är här uppe, måste jag ju försöka hinna med alla kompissor!

En sådan besökte vi idag, Ewa, som var min granne uppe i Bäckan för evigheter sedan.
Hon är en härlig tjej, med ett ständigt gott humör, massor av humor och livsgnista.....och jäklar anamma! Henne sätter sig ingen på! Och tur är det, för hon har det lite kämpigt......hennes man fick en stroke i våras, och hon har farit som en skottspole mellan hem och sjukhus och olika rehabställen. Men nu har hon fått hem sin gubbe, och han har verkligen jobbat hårt själv också för att komma tillbaka till livet.

Det kändes så gott att få krama om dom båda riktigt ordentligt, och se vilka framsteg Sture gjort! Det är en bra bit kvar, men dom tar det steg för steg och gläds åt varje framsteg!

Naturligtvis klantade vi oss och glömde köpa med oss en blomma, men det är då säkert inte sista gången jag kommer på visit, så jag spar det till nästa gång....*S*

Ewa o Sture har dessutom en underbar hund som heter Tira, och två superläckra katter med så roliga namn att jag redan glömt dom. Om du läser detta Ewa, får du gärna komplettera;)))

Ni är en härlig familj där man alltid känner sig välkommen, och vi kan alltid gotta oss åt goda minnen från somrarna i Bäckan!!! Det mår man bra av!

Nu säger jag tack och adjö för den här gången och för generöst värdskap hos Gun & Gösta!
Jag har haft det verkligt skönt här, och kopplat av, något jag har lite svårt att göra........men det har varit väldigt skönt att vara hos er!

Nu är det snart sovdags och sen några timmars bilkörning i morgon!

Kram Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar bara in och säger "Hej"

Jag har varit hemma sedan i tisdags och är vrååålförkyld. Trodde det var bättre när jag vaknade i fredags, men ack vad jag bedrog mig. Näsan har aldrig runnit så mycket och jag har aldrig nyst så mycket som igår :-( Idag har det i alla fall flyttat sig lite ner åt halsen och hostan börjar komma :-(

Eva sa...

Stackare dej Monel, hoppas du mår bättre när du får vila dej lite i helgen!
Du kanske också behöver en mini-semester i Härliga Hälsingland....*S*
Tack för att du tittar in, jag blir alltid lika glad för kommentarer från dej!

Kram Eva