måndag 1 september 2008

Hälsingerapport

Nu har jag varit här i fyra dagar.....tiden går fort, och i anständighetens namn måste jag börja tänka på när jag ska åka hem också;)

I lördags inledde vi med att mina värdar var barnvakt till sina barnbarn hela dagen, vilket ju var en enkel match. Dels för att den ena av killarna var hemma hos en kompis hela dagen, dels för att den stora killen ju knappt märktes. Utom när vi satt i bilen förstås....*S* Då var det hela tiden: 'Mormooooor.....' och så tusen frågor och/eller upplysningar om sånt som är viktigt i en 10-årigs killes liv.
Vi hann också med ett besök hos Bjuråkerskonstnären Bror-Eric där jag köpte ett par småsnuskiga kort och en kalender för 2009;) Gösta köpte en baksmällemössa, som hans bror i sin tur ska ge bort i present. En fiffig sak, som en vetekudde, men sydd som en mössa. Man antingen kyler eller värmer mössan, beroende på hur den ska användas;))

På söndagen gjorde vi just ingenting och idag har vi gjort en liten utflykt till mitt gamla smultronställe i Bäckan.....mitt sommarparadis under hela Saras uppväxt. Kändes vemodigt som alltid, men det får man väl leva med.
Bilder därifrån finns här fastän daterade 2007!

Vi gjorde också ett besök på Ljusdals kyrkogård och jag satte en liten blomma på Lenas grav. Det kändes väldigt tungt att se graven! Det är fortfarande så svårt att förstå.....samma sak kändes när vi var hos hennes ungar i lördags.....man bara väntade att Lena skulle dyka upp snart, precis som förr! Sorgen sticker upp sitt ansikte med jämna mellanrum!

Men på något sätt orkar alla som blev lämnade, gå vidare! Med små steg i taget!

I morgon ska vi få kaffefrämmande från Bollnäs, och jag ska ringa min namne, och försöka få till en träff innan jag vänder kylaren hemåt igen;) Ännu en som haft en tuff vår och sommar.
Livet är ingen dans på rosor............så njut NU medan du kan, kära läsare!

Kram i hälsingenatten från Eva

Inga kommentarer: