onsdag 13 augusti 2008

Onsdag 13 augusti

Jag visste väl att det var något knasigt med den här dagen, den 13-e! Otursdag! Men å andra sidan, hade jag gått till tandläkaren en annan dag, hade resultatet blivit detsamma förstås.
Jag tappade nämligen en krona sista dagen på vår semester. Och tandläkaren hade förstås semester! Så är det ju alltid.

Nåväl, idag fick jag en tid, och nog visste jag att beskedet skulle bli nedslående, men det sved till ändå. För att inte tala om vad det kommer att svida i plånboken! Det blir mitt livs första brygga och det kostar!!! Även om tandvårdsförsäkringen förändrats......och ingen riktigt begriper sig på den, minst av alla tandläkaren som måste skaffa nytt datorprogram, lära sig det och sen försöka förklara för en deppad patient!

Annars har solen tittat fram mest hela dagen, molnen försökte komma med regn, men lyckades inte här hos mej! Barnbarnen var här och plaskade lite idag också, det gäller att passa på, på måndag börjar skolan! Lillsnuttan börjar i första klass, en jätteviktig dag i livet, och stora tjejen börjar i 3-an. Jisses vad tiden går!

Dom ska vara hos mej i två dagar nu, eftersom deras 'ömma moder' börjar jobba i morgon. Vi ska baka rulltårta enligt löfte och på fredag ska vi åka iväg och hälsa på en god vän till mej som har både massor med hundar och får! Tjejerna skrek av förtjustning när jag frågade om dom ville följa med! Det ska bli trevligt!

Mina fantastiska liljor - Muskadet - blommar nu för fullt. Alla knoppar är fullt utslagna, och trots hårt regn några dagar, är dom fortfarande lika vackra. Det är tre stänglar med minst 15 blommor på varje! Och som dom doftar! Kryddigt och härligt!

Med den bilden säger jag godnatt och önskar mina läsare sköna drömmar;)
Kram Eva

Inga kommentarer: