måndag 4 augusti 2008

Kärt besök

Nu har vi varit hemma från Bornholm en vecka, men i värmeböljan har liksom inte lusten att blogga riktigt infunnit sig. Det kommer lite mer så småningom, lite bilder och så.

Ikväll fick vi kärt besök av min bästa kompissa sen ungdomsåren, som är nere i Stockholm och besöker barn och andra släktingar. Gun och Gösta är mina absoluta favoriter. Det är få människor man kan umgås så naturligt och 'vanligt' med. Men så har vi känt varandra i evigheter.

Efter inledande fika dit också Sara med familj lockats, plockade Gun och jag fram en flaska vin, och sen blev det bara snack förstås. Nu har vi nästan prickat in min visit hos dom i Hälsingland, och det ska bli sååå roligt. Och skönt att komma hemifrån (igen!) en stund. Men det är faktiskt skönt att komma hemifrån......att bara åka iväg helt ensam och bestämma helt över sin tid.

Tack för att ni fick en kväll över för oss. Jag vet ju att ni har många att hälsa på när ni är på besök i era gamla hemtrakter, så jag är verkligen glad över ert besök. Kökskonferenser är härliga!

Nu hoppas jag att du lättare kan komma in och skriva på min lilla blogg också;)
Hälsa ungarna från mej, och alla andra bekantingar och släktingar ni ska hinna med innan ni vänder kosan norröver igen!

Kram Eva

4 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Det var trevligt att träffa Gun och Gösta, det håller jag med om!

Kolla min nya blogg! :)
Kram Sara

Eva sa...

Hej dotra!
Hur vore det med en länk också;)
Mamma

Anonym sa...

Ja, vi hade en trevlig kväll. I dag, torsdag, åkte vi hem till Ljusdal igen. Jag ser fram emot ditt besök här.
Kram Gun

Sara sa...

Klicka på mitt namn i blått! Då kommer det upp!
Annars: sara-bloggar.blogspot.com
Kram