torsdag 9 juli 2009

MORMOR igen........

Ja, ta det lugnt nu, alla som känner mej och min riktiga dotter, hon har inte varit smyggravid på något sätt.
Detta handlar om Hasses och min 'extradotter' från Thailand, som bodde hos oss en tid för några år sedan.

Mycket vatten har runnit under broarna sen dess, men i onsdags, den 8 juli, fick hon ett litet flickebarn (kejsarsnitt, för hon låg på sidan) som ska heta Natalie och så ett kort thailändskt namn som betyder något liknande vackert väder. Det var fint väder i Östersund den dagen hon föddes. I Thailand får man alltid ett familjenamn, ofta en- eller tvåstavigt, som talar om hur just födelsedagen/tiden var! Fint!

Hon var hos sin mamma på besök och fick åka ambulans akut till Östersund kvällen innan!
Stackars liten, måste varit omtumlande, men jag har pratat med henne och alla mår bra! Det är huvudsaken..........och jag känner mej som om jag blivit mormor igen!!! Tralalalala.........Den ungen, mamman alltså, ligger mej MYCKET varmt om hjärtat.

Hennes levnadshistoria är helt otrolig egentligen, men nu har hon det bra.......och är mamma, det lilla livet!!!

//Eva

Inga kommentarer: