lördag 18 juli 2009

Våra skattepengar?

Ikväll, innan regnet kom, tog jag mej en tur ut till Drottningholms Slott, ett av våra kungliga slott, vars fortlevnad, så vitt jag vet finansieras med skattemedel. Rätta mej om jag har fel!
Jag hade ställt in mej på en promenad i vacker miljö och lite stilla djurliv som ackompanjemang!

Men tji vad jag bedrog mej! Jo då, träden var väl vackra, men när jag sökte de fina små sjöarna som finns i parken fick jag en mindre chock. Maken till förorenat vatten får man leta efter!
Näckrosen lockade mej, men sen såg jag vad den växte i.
Hela parken var 'nerlusad' av Kanadagäss, som låg precis överallt. När jag försökte gå förbi, fräste dom som ilskna svanar åt mej, och ville knappt flytta sig. För att inte tala om all skit dom dräller omkring sig.
Lite mer äcklig gegga från en av de små vattnen som är förbundna med fina gamla broar!
Rena romantiken........förr!
Den här bron t ex, är ju väldigt tilltalande, om man låter bli att titta ner i det kungliga vattnet!
Det enda som kändes en smula pastoralt var fåren som fredligt betade på en av 'öarna'
Vän av ordning skulle nu vilja veta om det är mina skattekronor som inte räcker till att hålla efter denna annars så vackra park.
Här kryllar av turister från hela världen. Alla vill se slottet där Kungen bor, vår fina gamla teater, Kina slott mm.
Det är alltid mycket folk i parken, men fy för den lede så det sköts!

En skam för alla oss Stockholmare!

//Eva

Inga kommentarer: