lördag 4 juli 2009

Nu prunkar det....


Nu är det full fart på alla blomster, pionernas små knubbiga knoppar exploderar i otroliga bladverk! Jag är lika imponerad varje år, naturen är fantastisk!

Igår inhandlade jag en ny blomma. Jag borde beläggas med handlingsförbud hos alla handelsträdgårdar, för jag kan inte låta bli att köpa fina eller roliga växter. Sen kommer jag hem och har ingen aning om var jag ska gräva ner den;)
Chokladblomma heter denna, så man blir ju lite sugen!
Rosorna är också i full blom, så det är bara att njuuuuuta, och föreviga för att kunna minnas när vintern kommer;)
Flammentanz, klätterros. Så otroligt tacksam och rikblommande.
Det är bara andra året och den har massor med blommor mot planket till vår granne!
På sikt ska den förhoppningsvis slingra sej över till henne också, är det tänkt!

Och så gamlingen i gänget, säkert minst 15 år i min omvårdnad. En Austinros,
Constance Spry, som fått vara med om hårda flyttningar när vi byggde ut huset och fick tillbringa en hel sommar i en stenkruka. Men tacksam och kommer igen år efter år med ett hav av doftande dubbla rosor. På kvällen smyger sig rosdoften in i köket!

Jag är ju lite galen i mina blomster och lika galen i att fotografera dom, så ni får väl stå ut;) Jag tycker det är kul och då får jag bestämma....*S*

Här är den storblommande vita pionen, vars namn jag inte har en susning om förstås.......märkligt att såna där lappar alltid kommer bort!
Men den är så vacker så det spelar ingen roll!Nu är det bäst jag slutar, jag får försöka uppdatera mina Ängbysidor istället, där ligger jag efter så det ryker;)

Ha en skön sommarlördag!
Eva

Inga kommentarer: